Szkoła Podstawowa w Maszewie

Tel: (91) 418-76-10

Fax: (91) 418-73-22

sekretariatspmaszewo@maszewo.pl

Wycieczka szkolna "Szlakiem Pierwszych Piastów - Żnin-Biskupin-Gniezno-Gąsawa"

Wycieczka szkolna "Szlakiem Pierwszych Piastów - Żnin-Biskupin-Gniezno-Gąsawa" 28.04.2012 r.

28 kwietnia br. o godz. 4:30 wyruszyliśmy na wycieczkę szkolną. Celem był Szlak Piastowski. Pierwszym przystankiem naszej podróży był Żnin, gdzie znajduje się czynna do dziś kolej parowa, którą dotarliśmy do prasłowiańskiej osady - Biskupina. Po drodze minęliśmy m.in. takie miejscowości jak Rzym czy Wenecja. W Biskupinie pani przewodnik opowiedziała nam o życiu dawnych mieszkańców osady. Mogliśmy ją dokładnie zwiedzić, po czym wzięliśmy udział w lekcji edukacyjnej organizowanej przez Muzeum Archeologiczne na terenie osady. Na koniec pobytu w Biskupinie mogliśmy udać się w rejs statkiem po Jeziorze Biskupińskim. Następnie pojechaliśmy do Gniezna, pierwszej stolicy Polski, miasta położonego na siedmiu wzgórzach. Zwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską. Jednak najwieksze wrażanie zrobiły na nas słynne Drzwi Gnieźnieńskie. Pan przewodnik opowiedział nam ich historię. Po tym niezwykle interesującym pobycie w Gnieźnie, pojechaliśmy na obiad do niewielkiej miejscowości Gąsawa. Po posiłku udaliśmy się zwiedzić jedyny w Europie drewniany kościół barokowy. Ksiądz proboszcz tego kościoła opowiedział nam historię światyni, a także odpowiedział na nasze wszystkie pytania związane z zabytkiem. Po tym udaliśmy się w drogę powrotną do Maszewa. Na miejscu byliśmy o 23:00, zmęczeni, ale przeżyliśmy niezwykłą lekcję historii na samym Szlaku Piastowskim!